Назва
навчальної теми
Хімія
Хімія
Чи справді в пляшці з соком сік?
Вік учнів, клас
10-11 клас, 15-16 років
10-11 клас, 15-16 років
Стислий опис проекту
Взявши на себе роль юних вчених-дослідників, кожна мала група учнів обирає питання для дослідження, що представляє для них інтерес. Учні збирають статистичну інформацію щодо обраної теми протягом відведеного періоду часу. Використовуючи зібрану інформацію, учні складають перелік продуктів, які багаті на вітамін С і є джерелом потрапляння його в організм людини, складають порівняльні таблиці соків, що споживаються населенням, вмістом вітаміну С в них та свіжо вижатих соках, досліджують його властивості та вплив на організм людини, визначають позитивні та негативні впливи, визначають, які продукти необхідно обмежувати у споживанні, а які збільшити та яких заходів можна вжити, щоб зменшити втрату вітаміну С для його більшого потрапляння на організм людини. Результат своїх досліджень учні представляють у вигляді презентацій певній цільовій аудиторії, яка зацікавлена в їх обраній темі.
План
План впровадження проекту
План вивчення теми
Навчальні цілі
План впровадження проекту
План вивчення теми
Навчальні цілі
Проект
спрямований на досягнення належного рівня сформованості вміння визначати та
аналiзувати
вмiст
вітамінів (на прикладі вітаміну С) в продуктах харчування та вплив їх нестачі
чи надлишку на розвиток людського органiзму, розширення культурно-пізнавальних
інтересів, виховання в учнів прагнення до самовдосконалення та вміння
аналізувати та систематизувати отриманні знання.
Під
час роботи в проекті учасники формулюють гіпотези та проводять найпростіші
практичні дослідження; продовжують вчитися відбирати необхідну інформацію,
аналізувати її, порівнювати та
класифікувати. Учні також мають
навчитися робити соціальні дослідження, аналізувати та узагальнювати їхні
результати. Серед очікуваних результатів
– формування у дітей вміння висувати і формулювати гіпотези, добирати
методи, робити висновки, оцінювати певні явища, відстоювати власну думку.
При створенні презентації, публікації та
веб-сторінки продовжувати формувати
вміння планувати роботу, стисло подавати результати досліджень, добирати
відповідний ілюстративний матеріал, робити висновки
Належне використання цифрових технологій,
інструментів та/або комунікаційних мереж для доступу, управління, інтегрування,
оцінювання та створення інформаційних даних для успішного функціонування в
суспільстві економіки знань.
Опис
оцінювання
Оцінювання
відбувається впродовж вивчення всієї теми, враховуючи усі етапи виконання
проекту, щоб допомогти учням розвивати навички мислення вищих рівнів, навички
21 століття при розробці змісту учнівських проектів та здійснювати моніторинг
власного навчання, вчитель використовує учительську презентацію. Для оцінювання навчальних потреб учнів, їх попередніх знань
і упереджень щодо використання статистики для передбачення майбутнього на
початку вивчення теми організоване обговорення Ключового запитання, вчитель
занотовує відповіді учнів та їх думки, щоб використовувати ці нотатки для
подальшого планування своєї діяльності і обговорити їх докладно на
індивідуальних і групових консультаціях, під час розгляду учнівської
презентації учні заповнюють схему З-Х-Д, заповнюють Форму для опитування. Оцінювання
здійснюється вчителем на основі спостережень та перегляду продуктів
діяльності учнів за формою групової роботи Щотижнево проводяться призначені за особливим розкладом
консультації за участю окремих учнів та груп для моніторингу прогресу та
відповідей на запитання учнів. В процесі виконання проекту учні використовують Форму оцінювання проекту(презентації,
публікації, блогу), яка допомагає їм здійснювати самооцінку роботи, здійснити самооцінювання та
постійно отримувати оцінювання однолітків до того, як робота в проекті буде
завершена. Остаточна оцінка за тему виставляється з врахуванням оцінки за презентацію, бюлетеня (чи вікі) і учнівських письмових відповідей на
запитання до есе.
Діяльність
учнів
На
першому етапі учні ознайомлюються з темою, заповнюють схему З-Х-Д, обговорюють питання, консультуються з
учителем. Переглядають джерела
Інтернету, друковані матеріали, проводять дослідження в бібліотеках, відбирають необхідний матеріал, узагальнюють
його, планують свою роботу, створюють
мультимедійну презентацію.
На
другому етапі проекту учні отримують завдання, обговорюють його, працюють
з рекомендованою вчителем літературою та
матеріалами в мережі Інтернет, відбирають необхідний матеріал, проводять
соціологічні дослідження, проводять практичне визначення вмісту вітаміну С в
соках, узагальнюють їх, обговорюють власні думки та результати
Учасники проекту отримують групові
завдання для третього етапу проекту, обмірковують їх, обирають відповідальних
за написання кожної статті. Учні працюють
у бібліотеках, використовують Інтернет, підбирають необхідний матеріал,
узагальнюють його. Планують розміщення
матеріалу на сторінці публікацій, добирають ілюстрації, створюють
учнівські публікаціі.
Ознайомити
учнів з офіційними документами на авторське право
Переглянути
презентацію з посібника щодо об’єктів авторського права
Розглянути
ситуації несанкціонованого використання матеріалів та наслідки за це
На
кожному етапі проекту здійснюється оцінювання діяльності за допомогою чітко
визначених форм, оцінювання вчителем, учнями та само оцінювання за сформованими
шаблонами.
В ході
роботи вчитель використовує навички фасилітатора, спрямовує діяльність, створює
шаблон з підказками для виконання проекту.
Відомості
про автора
Леся Хуртенко
учитель хімії
Навчальний заклад Смілянський природничо-математичний ліцей
Відомості
про тренінг
Дати проведення тренінгу 20.08-25.08.2012
Місце проведення тренінгу Смілянський природничо- математичний ліцей
Тренер Микитюк Олена Олександрівна
Комментариев нет:
Отправить комментарий